Driftinformation

Nedan listas information om eventuella driftstörningar.

(uppdaterat 2024-06-27 – 10.27)
PROBLEM MED BURK-SÖK

Problemen som gjorde BURK-Sök segt under gårdagen (onsdag 26/6) är nu lösta!
Tack för tålamodet!
mvh
Mattias Persson, Produktchef

.
.
.
.
.
.
.

Uppdatering kring BTJ:s systemuppgradering.

(uppdaterat 2024-06-05 – 10.27)

Hej,

I samband med vår nya systemuppsättningar har det blivit problem med beställningsposter och PUNCHOUT-ordrar (dvs beställningar via inköpssystem ex. Proceedo) som jag skrivit tidigare.
Alla nya beställningsposter fungerar som de ska nu – ock kan det finnas kvar dubbletter eller beställningsposter som redan gått och finns i ert bibliotekssystem.
Hör av er om ni behöver hjälp med att reda ut saker kring dessa.

Punchoutordrar är igång som vanligt – Det kan ha gått ut någon enstaka faktura utan referens. har du fått en sådan så kontakta kundtjanst@btj.se så hjälper vi er den vägen!

Tack igen för ert tålamod!

Mvh
Mattias Persson, Produktchef
mattias.persson@btj.se

……

(uppdaterat 2024-05-20 – 16.22)

Hej,

först och främst. Tack för ert tålamod under perioden då vi har arbetat med våra systemuppgraderingar! Med nedtid i butiken och mycket information så förstår jag att det kan ha varit utmanande på flera olika sätt.

Som ofta när saker byts så uppstår mindre barnsjukdomar och ni har kanske märkt det under förra veckan. Det rör framför allt beställningsposter och ordrar via inköpssystem (s.k. punch out-beställningar). Vi har fullt fokus på detta och hoppas vara klara med de mindre buggar som uppdagats.

Beställningsposter kan i några fall ha kommit dubbelt och i andra fall har de inte kommit till er än. Har ni dubbletter så kan ni radera den äldsta av dem.

Har ni inte fått någon beställningspost så kommer den att komma – Vi inväntar lösningen för att kunna trycka på knappen för att släppa i väg dem, med korrekt data såklart. Vad gäller ordrar ifrån inköpssystem så kommer dessa att läsas in nu och vi kan börja hantera dem fullt ut.

Vi utgår ifrån att vi är igång med allt under tisdagen eller onsdagen.

Återigen så beklagar vi detta och tackar för tålamodet!

Mvh
Mattias Persson, Produktchef
mattias.persson@btj.se